Instalacija WinNSa

Osnovna instalacija može da se uradi, uz teh.podršku, daljinski ili lično. Program radi na svim windows platformama s tim što se preporučuje w7,8, 10 a isproban je i na w11 ali se tu preporučuje da se sačeka takozvana stabilna verzija. Ako windows radi lako na Vašem PCju onda će to biti dovoljna konfiguracija za WinNS programime. Što se tiče serverskog rada baza podataka može biti centralna kako na Win serveru Advance Win serveru tako ina nekom od Linux platformi. Do 8 računara će raditi sa manjim opterećenjem i bez posebnog servera. To znači jedna od radnih stanica će pored redovnog posla biti i centralni server. Za normalan rad sa brojem računara do 20 i više preporučljivo je instalirati server na nešto poboljšanom PS-ju ili serverskoj mašini.

Glavna podešavanja programa (firme, filij., magacini)

Pošto program podržava više firmi ,grupa firmi sa raznim kombinacijama filijala i prodavnica i pripadajućim tipovima magacinanaj bolje je da, radi ispravnog starta, to uradi daljinski ili lično teh. održavanja. Tu se popunjavaju svi relevantni podaci (PIB, adrese …) koji se kasnije koriste pri štampanju ili slanju dokumenata. To su uglavnom instalacije za knjigovodstvene organizacije. Program se u startu otvara sa bazom firme-filijale koja je predviđena. Ako treba da promenite na neku drugu iz iste grupe, u gornjem levonm uglu ekrana postoji uvek dostupan (plivajući) kombo-boks u jem se to može lako uraditi. Ako želite izbor neke firme koja je u drugoj grupi na donjem delu glavnog menija (u status liniji) klikom na naziv trenutno otvorrene otvara se prozor “Izbor firme” u kojem mođete to ostvariti kao i druge opcije za kombinovano otvaranje više firmi.

Kreiranje korisnika programa i dozvole pristupa

U glavnom meniju u grupi “Matični podaci” kliknite na “Prava prisupa” i dobićete prozor za ažuriranje pristupa u programu. Dvoklikom na listu zaposlenih dobićete sve podatke za odabranog. Ako ga nema u listi kliknite na dugme “Azuriranje zaposlenih” (gore u sredini). Dobijate novi prozor na kojem sa “Novi” mođete upisati sve podateke koje znate i snimiti ih. Sada se vraćate na “Pravo pristupa” i dvoklikom na Ime dobijate sve podatke i pristupe u desnom žutom ekranu. Ima devet nivoa pristupa koji mogu da se dodele i posle svake izmene treba “Snimityi nivo pristupa i lozinku. Svaki nivo određuje preko pedeset tačaka i akcija u programu sa Da/Ne. Važna napomena: pristupe može da menja samo onaj koji ima viši nivo pristupa i ako taj nivo može da vrši tu akciju.

Unos robe, usluga i kupaca-dobavljača

Da bi mogli program funkcionalno da koristite za početak je najbolje da unesete značajan broj robe i kupaca i dobavljača. Ove podatke možete uneti i sa više mesta u programu ali je lakše uraditi na primer kalkulaciju ako su ovi podaci već urađeni i samo ih lako izaberete. Izborom

KEPU Knjiga Rad i(kako startovati)

Kepu knjga se puni iz unetih dokumenta i stanje sa može upoređivati jedino u slučaju kad si SVI dokumenti robni (nema fnansiskog knjiženja). Kad se u toku godine otvara kepu knjiga (prelazak iz drugog programa) postupak je sledeći: Javiti tehničkoj podršci da prilagodi dva dokumenta u koja će se uneti iznosi sa kojima kreće KEPU knjiga (URadnaKalkulacija za zaduženje i IServisGotov za razduženje i xVrstaDok.RadsaKnjigama = 0) Keira se virtuelni klijent sa nazivom: Programsko postavljanje knjige. U unosu dokumeta na ova dokumenta se unose iznosi.

Unos Početnog stanja

sdadsdsadd

Unos ulaza robe i kalkulacije

sdasda

Unos Otpremnice, Fakture

sadad